Thursday, February 4, 2010

Renung2kaN Dan.... Selamat BerAmal..=)

Hidup kt ibarat subjek matematik iaitu tambah , tolak , darab dan bahagi.. amalan yg baek hendaklah ditambah, sgl perbuatan yg buruk dan dimurkai oleh ALLAH, hendaklah ditolak n dijauhi. Pahala amalan hendaklah didarabkan/ digandakan selalu dan mase yg ada hendaklah dibahagikan dengan sempurna agar kt tidak tergolong dikalangan org yg rugi di dunia wa akhirat.

Apabila anda mnyangka yg anda telah membuat satu pilihan yg salah dlm hidup anda dan anda terus menyangka kebahagiaan tidak dpt anda kecapi kerana kesalahan membuat pilihan itu, selamanya anda x akan merasa bahagia. – DR. HM tuan iskandar al-Haj.

Berusahalah dgn ikhlas, tanpa memikirkan balasan semata-mata krn semakin tinggi keikhlasan didalam diri, semakin tinggilah balasan baek yg akn diperolehi samaada antara sedar mahupun tidak. Kenangan itu kadangkala terlalu pahit untuk diredah tp terlalu manis untuk dikenang. Sekiranya kamu yakin kamu boleh menang.. InsyaALLAH, sememangnya kamu boleh. Tetapi , jika sekiranya kamu fikir kamu akan kalah.. sememangnya kamu menuju ke arah kekalahan.

Renungi Fikiranmu, ia menjadi kata-kata, renungi kata-katamu, ia menjadi perbuatan, renungi perbuatanmu, ia menjadi amalan, renungi amalanmu, Ia adalah sifat peribadimu...

tepuk dada.. tanyalah Iman.=)

No comments:

Post a Comment